Tula, Cuiculco en Teotihuacan - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu Tula, Cuiculco en Teotihuacan - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu

Tula, Cuiculco en Teotihuacan

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

06 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hey allemaal,

Hier nog even een berichtje eer ik afreis naar het zuidwesten.

Zoals eerder geschreven, ben ik woensdag naar Tula gegaan. Eerst met de metro en een uur met de bus, maar uiteindelijk toch aangekomen. Het was errug mooi; de beelden die op een van de pyramides staan zijn 4,5 m hoog!!!

Verder heb je hier de langste balspeelplaats van Meso-Amerika, wel 100 m! Deze site vertoont duidelijke overeenkomsten met Chichen Itza (noordelijk Yucatan en ben ik ook geweest in 2004), hier wordt al jaren over gespeculeerd door archeologen, hoe de vork nu precies in de steel zit.

Gisteren zijn we niet naar Teotihuacan gegaan, omdat we vandaag door een archeoloog rondgeleid zouden worden. Dus we besloten eerst naar de site Cuicuilco te gaan; dit is 1 van de oudste nederzettingen van Meso-Amerika, daterend van 800 BC tot 100 AD, waarna het vernietigd is door een vulkaanuitbarsting.
Er is nog zo veel niet opgegraven hier, ik zou er echt graag willen werken.

Daarna hebben we nog lekker gerelaxed in het park vlakbij ons, en nog wat boerenbridge gespeeld:D

Vandaag dus toch maar naar Teotihuacan, maar zonder archeoloog.... hij was ziek:(

Deze site is immens en supermooi. Ik ben zowel op de pyramide van de zon als die van de maan geweest en geloof mij, deze zijn gigagroot. De pyramide van de zon is de 2-na grootste pyramide ter wereld; hij is 60 meter hoog en telt 235 treden!!! Het uitzicht is natuurlijk super!
Verder zijn er prachtige stucco's te bewonderen in verschillende kleinere gebouwen (heb ik foto's van).

Nu ben ik moe en morgen moet ik vroeg op voor een busreis van 8 uur naar Tlaxiaco, wat in de provincie Oaxaca ligt.

Nog even wat feitjes op een rij over Mexico-Stad en haar mensen:
1. De mensen zijn hier erg dik en ijdel, en zien de VS als haar grote voorbeeld.
2. Deze stad is echt een Smog-stad.
3. Overal op straat en in de metro proberen mensen je wat aan te smeren; het ergst zijn de verkopers op de sites, die laten je al helemaal niet met rust.
4. Het autoverkeer is hier roekeloos, men houdt geen rekening met anderen.

Ondanks het feit dat sommige dingen goedkoop zijn, is dit waarschijnlijk toch mijn duurste week ever geweest; normaal zou ik dit nooit doen als ik alleen zou reizen...

Fijne 3 koningen allemaal en tot mails!

Liefs, Benjamin

PS: Zoals jullie gezien hebben, was in mijn vorige bericht een foutje geslopen, doordat ik het 2x over mijn foto's heb gehad; ik was vergeten 1 van de 2 te verwijderen.

  • 06 Januari 2007 - 09:12

    Margriet:

    Tof!

  • 06 Januari 2007 - 22:32

    Aletha:

    Hoi Benjamin, het klinkt leuk allemaal! Ik zal je site blijven checken om op de hoogte te blijven. :) Heel veel plezier nog!

  • 06 Januari 2007 - 22:33

    Aletha:

    Hoi Benjamin, het klinkt leuk allemaal! Ik zal je site blijven checken om op de hoogte te blijven. :) Heel veel plezier nog!

  • 07 Januari 2007 - 17:52

    Mie Teuchies:

    Dag Benjamin,
    jou bericht was het laatste uit Mexico City. We weten nu dat jullie zonder archeoloog Teotihuacan bezocht hebben. Doe veel groeten aan Sander en Ilona en ben benieuwd hoe het jullie op jullie nieuwe verblijf bevalt en wat Maarten voor jullie in petto heeft.
    Groeten,
    Mie Teuchies

  • 09 Januari 2007 - 14:19

    Selma:

    Hey Benji!
    Klinkt goed allemaal! Hier is het ook goed vertoeven! xxx Selma

  • 09 Januari 2007 - 19:32

    Papa:

    He bofkont: vakantie met studiepunten, dat heb ik destijds nooit gehad. Geniet er van! Papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2007

Laatste mail, snif

30 Januari 2007

druk druk druk

22 Januari 2007

Apoala

18 Januari 2007

Oaxaca-stad

12 Januari 2007

Chalcatongo 2
Benjamin

Wereldburger --> Wereldreiziger:)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 25972

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 01 November 2016

Pionieren in Groenland

31 December 2009 - 30 Maart 2010

MA-onderzoek

28 December 2006 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: