Laatste mail, snif - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu Laatste mail, snif - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu

Laatste mail, snif

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

03 Februari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hey allemaal,

Bedankt voor de vele reacties, ik voel mij vereerd.
Dit is alweer de laatste mail van mijn trip.

Ik vervolg mijn verhaal even. Woensdag zijn we naar Puebla gegaan, een lange trip, maar prima te doen. We hebben weer in hetzelfde hostel overnacht als eerst.

Donderdag zijn we naar de sites Cacaxtla en Xochitecatl gegaan.
Cacaxtla bevat voor het grootste deel een giga-residentieel complex wat overdekt is. Dit complex bevat misschien wel de mooiste muurschilderingen uit geheel Meso-Amerika. Ik stond versteld van de schoonheid die is overgebleven.

Op de heuvel achter Cacaxtla heb je een oudere site staan; nml. Xochitecatl. Deze site dateert van wat eeuwen eerder en bevat 1 van de grootste pyramides ter wereld (samen met de pyramides van Cheops (Egypte), Teotihuacan, Cholula (Mexico) en El Mirador (Guatemala).

Het waaide zo hard (ik schat windkracht 7), dat ik nogal mijn best moest doen mijzelf staande te houden op de top van de pyramide. Verder was er nogal een zandstorm gaande in de vallei...
Naast de grote pyramide, is er o.a. ook een ronde pyramide die waarschijnlijk als observatorium of al tempel voor de windgod Ehecatl gediend heeft. Tegenwoordig staat op de top een groot wit kruis, wat de continuiteit symboliseert in de huidge religie met die van vroeger.

(Gisteravond heb ik verrukkelijke reuze-Ravioli met tomatensaus en pesto gegeten en knoflookbrood, toch wel een aardige afsluiter;))

Om niet het risico te lopen dat mijn negatieven vernietigd zouden worden op het vliegveld (X-Ray e.d.) heb ik toch maar 21 filmpjes laten ontwikkelen in Puebla. Dit was ook wel wat goedkoper. In totaal heb ik ronde de 90 euro betaald. Ditmaal is ongeveer 80 a 90% gelukt, toch minder dan ik had verwacht.

Echter, wat blijkt, er zijn nogal veel foto's die krassen bevatten. Nogal teleurgesteld en boos ben ik verhaal gaan halen bij de ontwikkelaar en ik eiste een deel van mijn geld terug. Het had geen zin meer. In principe moet ik dus mijn foto's nog een keer laten ontwikkelen in NL. Maarja dan ben ik dus weer handenvol geld kwijt en ik mag hopen dat mijn negatieven niet beschadigd raken nu ik morgen ga vliegen.
Ik ben nu wel erg teleurgesteld, want die foto's zijn mijn leven....:(

Vanochtend zijn wij afgereisd naar de hoofdstad. Eerst gingen we naar ons oude hostel....dat bleek vol te zitten. Nu zitten we in een ander hostel, waar gelukkig nog wel plek is voor de laatste nacht.

Ik ga zometeen slapen, want ik denk dat ik weinig nachtrust zal krijgen als ik moet vliegen.

Ik kom dus zondagochtend aan om 07.00 uur en zou het erg leuk vinden als er iemand met mij een ontbijtje op Schiphol zou willen nuttigen;)

Ik dank jullie voor het aandachtig lezen van mijn verhalen en ik ben vanaf zondag weer mobiel bereikbaar;)

Liefs, benjamin

PS: Nog wat opvallende zaken van Mexico:
- Mensen zijn blijkbaar dol op de decemberfeestdagen, want waar je ook komt, er hangt nog steeds kerstversiering en de kerststallen zijn ook nog lang niet uit het beeld verdwenen.
- Mensen verven hun huis zelden. Als je het wil verven, moet je er nml. voor betalen. De hoofdstad bevat dus heel veel grauwe betonnen huizen; nietecht mooi dus.
- Wat men standaard op tafel krijgt is chili-saus. Je kan hier blijkbaar niet scherp genoeg eten; errug lekker dus:D

  • 04 Februari 2007 - 14:08

    Oom Frank:

    Hoi Benjamin, welkom terug in ons kikkerland. Wat vliegt de tijd voorbij, want je hebt toch ruim anderhalve maand daar gezeten? Maar goed, wijd je hier nu maar eens aan het vinden van een mooie en lieve vriendin, zonder al te veel archeologische trekjes. Ze mag best nog een beetje strak in het vel zitten, niet al te veel aangetast en verweerd door zon en wind, noch versteend van hart en lichaam. Gaarne tot bemiddeling bereid. Groetjes, Frank.

  • 05 Februari 2007 - 09:28

    Margriet:

    Welkom terug! :-D Vanavond weer zingen?

  • 08 Februari 2007 - 21:28

    Annerieke:

    Ik hoop dat je een goede terugreis hebt gehad. Wel even wennen he, om weer in Nederland te zijn?! Helemaal met dit weer. Ik wil weer terug!! Al nieuwe plannen aan het maken? Ik ga volgende maand naar Azie voor 2 maanden. Mag niet klagen dus. Ik kom in mei terug en dan moeten we echt een keer wat af gaan spreken. Ben benieuwd naar al je verhalen en foto's. Succes met acclimatiseren. Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2007

Laatste mail, snif

30 Januari 2007

druk druk druk

22 Januari 2007

Apoala

18 Januari 2007

Oaxaca-stad

12 Januari 2007

Chalcatongo 2
Benjamin

Wereldburger --> Wereldreiziger:)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 25974

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 01 November 2016

Pionieren in Groenland

31 December 2009 - 30 Maart 2010

MA-onderzoek

28 December 2006 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: