Museum e.a. zaken - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu Museum e.a. zaken - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Benjamin Dijck - WaarBenJij.nu

Museum e.a. zaken

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Benjamin

02 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hey allemaal,

Pas weer een paar dagen verstreken en al weer heel wat meegemaakt.
Bedankt voor de lieve reacties en nog een heel erg gelukkig nieuwjaar!

Zaterdag zijn we naar het centrum gegaan, waar we de Templo Mayor en het bijbehorende
museum hebben aanschouwd (in Mexico-stad, wat vroeger Tenochtitlan heette). De Templo Mayor was HET bouwwerk van de Azteken en is tussen 1350 en 1521 AD 7x vergroot. Nu zijn de bouwlagen nog wel te zien, maar hoog is het niet meer, omdat de Spanjaarden de stenen hebben gebruikt om hun kathedraal ernaast te bouwen.

Zondag zijn we naar HET museum geweest van Mexico-Stad. Je weet niet wat je ziet. Er zijn 10.000en artefacten tentoongesteld met een onvoorstelbare pracht. We hebben alleen de onderste verdieping gezien (daar deed ik al zo'n 6 uur over), wat het Pre-columbiaanse deel is. Vandaag gaan we de bovenverdieping bekijken, wat het koloniale en huidige deel moet voorstellen. Hier moeten we een essay over gaan schrijven :(

Met oudjaar hebben we weinig gedaan. We waren zo moe, dat we allen al voor half 12 in bed lagen...
Wel raar dat het bij jullie 7 uur eerder oudjaar was....!

Gisteren zijn we eerst naar Tlatelolco gegaan. Hier was vroeger de grootste markt van Mexico-Stad. Gelukkig is hier nog redelijk veel van overgebleven en qua pyramide is het een kopie van de Templo Mayor, ook deze bevat 7 bouwfasen.

In de middag zijn we naar het zuiden gegaan van Mexico-Stad, waar je de Chinampas hebt. Deze drijvende akkers met kanalen ertussen bevinden zich in Xochimilco (wat bloemenvelden betekent in het Nahuatl).
Hier werd vroeger het voedsel op verbouwd voor de Azteken.
Gister was het een feestdag, dus retedruk op het water. Tientallen boten (een ware file gewoon) en bootjes met muzikanten, verkopers van eetwaren, drinkwaren en souvenirs. Ik heb hier nog foto's van. Over foto's gesproken,ik heb volgens mij al meer dan 8 rolletjes van 36 volgeschoten, dat worden dusweer heel veel foto's!!!

Op de terugweg was de trein ineens defect.
Toen moesten we maar een taxi terugnemen (wat normaal sterk afgeraden wordt, omdat het gevaarlijk zou zijn).
Gevaarlijk was het niet, wel roekeloos, ik zat half in de taxi en die ***** gaf vol gas; hij reed over mijn hiel heen en ik schrok me kapot. Ik had gister nog wat last van mijn heup en voet, maar vandaag valt het gelukkig al weer mee en nu weet ik tenminste dat het niet ernstig is.

Over foto's gesproken,ik heb volgens mij al meer dan 8 rolletjes van 36 volgeschoten, dat worden dusweer heel veel foto's!!!

Morgen en overmorgen gaan we nog naar Tula (een zeer belangrijke stad van de Tolteken ten noord-westen van Mexico-Stad) en nog naar Teotihuacan, een gigantische stad daterend uit 100 BC-750 AD,wat zich ten noord-oosten bevindt van Mexico-Stad.

Nu moet ik weer gaan, we vertrekken zo.

Tot gauw!!

Liefs, Benjamin

  • 02 Januari 2007 - 16:07

    Katja:

    Hey Benjamin,

    haha, je bent wel trots op je 8 volle rolletjes van 36 foto's, hihi, het staat 2keer in je verslag ;)
    Echt super dat jullie een goede en mooie tijd daar hebben.
    Wel jammer dat je eigenlijk niks hebt meegemaakt van de jaarwisseling, dat zal daar toch ook wel een groot feest zijn geweest?
    Met oud&nieuw zat ik in Nijmegen en heb me echt super goed vermaakt.
    Kan niet wachten op je volgende verslag.
    Super veel plezier en de best wensen, ook voor de anderen.

    Dikke kus

  • 03 Januari 2007 - 09:54

    Rob:

    Ha Benjamin,

    Gelukkig nieuw jaar nog.

    Zo te horen bij je "unbreakable".

    Ben benieuwd naar al je foto's als je terug komt.

    Al het beste,

    Rob

  • 04 Januari 2007 - 13:56

    Geordie:

    Hoi Benji!
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt. Nog een gelukkig nieuwjaar en maa nog maar wat foto's! :)
    Zie je wel weer thuis verschijnen!
    xx

  • 04 Januari 2007 - 20:55

    Kies:

    haaaaaaai
    nou veel foto's is mooi!!!!!! ik dacht altijd dat ik de foto freak was maar dat vaklt best mee!!!. Je maakt wel wat mee zo te zien half in de taxi????
    nou wees voorzichtig iig.
    groetjes kies

  • 05 Januari 2007 - 08:54

    Ingeborg:

    ben jaloers, waarom wilde ik ook al weer niet mee. oh ja omdat ik een grote scheidbak ben. zo te horen geniet je er voluit van. TE RECHT.
    ik kan niet wachten tot het volgende stukje.
    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2007

Laatste mail, snif

30 Januari 2007

druk druk druk

22 Januari 2007

Apoala

18 Januari 2007

Oaxaca-stad

12 Januari 2007

Chalcatongo 2
Benjamin

Wereldburger --> Wereldreiziger:)

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 25916

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 01 November 2016

Pionieren in Groenland

31 December 2009 - 30 Maart 2010

MA-onderzoek

28 December 2006 - 04 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: